הסירות של RAFNAR נולדו בים הצפוני הקשוח שסביב איסלנד במטרה להתמודד עם תנאי הים הקשים ביותר שכדור הארץ יודע להציע.
כדי להתמודד עם גודל המשימה - בRAFNAR לא הלכו ובנו סירה חדשה, אלא פיתחו גוף חדש שעובד בטכנלוגיה שונה לחלוטין מכל מה שהכרתם עד היום.
ב-2005 נוסדה באיסלנד RAFNAR כחלק מפרויקט שאפתני לפתח סוג חדש של גוף לכלי שייט מהיר שיתמודד טוב יותר עם ים קשוח מכל מה שתעשיית השייט יודעת להציע.
לאחר כ-10 שנים של פיתוח בשיתוף אוניברסיטאות ומכוני מחקר ימיים מובילים וארגוני הצלה באזורי הים הקשים ביותר של צפון אירופה ומדינות סקנדינביה, ירד למים אב הטיפוס הראשון של RAFNAR. בפיתוח הושקעו מעל ל-50 מליון יורו אשר הולידו את גוף ה-OK שנמצא בבסיסה של כל סירת RAFNAR.
גוף ה-OK הוא פיתוח ייחודי שנועד לצמצם באופן משמעותי את הקפיצות של הסירה על פני המים ובכך להפחית באופן ניכר את העייפות של הצוות ואף פגיעות ופציעות.
במקום גוף רחף ("Planning") סטנדרטי של סירת וספינות מנוע מהירות, גוף ה-OK פועל באופן שונה לחלוטין בכך שהוא מייצר גם הרמה של גוף כלי השייט מחוץ למים אך גם יניקה באופן שישאיר את הסירה מאוזנת כל הזמן וצמודה למים. באופן זה כלי השייט יכול "לדהור דרך המים".
הפיתוח של פלטפורמת גוף ה-OK נועדה במקור לסירות עבודה מקצועיות עבור ארגוני הצלה, שיטור, פיקוח וצבא אשר נדרשים לעבוד בכל מזג אויר ובכל תנאי ים - קיצוניים ככל שיהיו.
אכן, כלי השייט הראשונים שימשו את משמר החופים וארגוני הצלה איסלנדיים וכן מספר גופי שיטור וכוחות מיוחדים צבאיים. תוך מספר שנים בודד השם RAFNAR "עשה גלים" בעולם הסירות המקצועיות - מי שהפליג על כלים אלו מתאר את החוויה כ"משהו שצריך לחוות כדי להאמין").
כבר היום ישנם גופים מקצועיים רבים אשר סומכים על הסירות של RAFNAR שיקחו אותם לים בתנאי קיצון, יעזרו להם לעמוד במשימתם ולחזור הבייתה בשלום.
בשנים האחרונות הציגו ב-RAFNAR גם דגמים לשימושי פנאי אשר מבוססים באופן מלא על אותו הגוף והסירות אשר משמשות ארגוני הצלה, שיטור וכוחות מיוחדים אך עם רמת גימור ופינוק כיאה למוצר פרימיום.